Wednesday, December 30, 2009

TANDA KEBENARAN

SALAAM MUSLIM SEMUANYA...


SUATU FENOMENA UNGGUL

Suatu fenomena yang dahsyat telah berlaku dan terus berlaku sepanjang sejarah sehingga Allah tentukan... bahawa pertikaian pendapat dan mazhab mencapai puncaknya dalam kehidupan atau zaman yang dilalui oleh seseorang...

Seringkali terjadi bahawa yang menjadi penilaian adalah rupa wajah, impak2 activiti, lebam2nya dahi tanda sujud dan lain2 lagi bagi menunjukan kebenaran atau kebatilan... lalu disungguhi apa yang dikaitkan dengan rupa2 tersebut.. sebagai salah atau betulnya pegangan seseorang.

Kalau begitulah ukurannya... apakah dapat dikatakan bahawa "jika tanda bersih muka, putih jernih" sebagai tanda seorang itu didalam kebenaran dan rahmat Allah?? "

Maka tentulah dapat dikatakan juga bahawa orang2 kafir yang lebih putih,jernih berkilau mukanya dari kita berada dalam kebenaran dan rahmat Allah.. dan tentunya ini tidak dapat diterima AQAL sihat sebagai seorang muslim.

Oleh itu benarlah kebenaran itu mesti diukur dengan ilmu,hujjah2 yang dibuka semuanya,dibentangkan dan didebatkan sehabis2nya... sehingga terserlah kebenaran itu pada aqal yang waras dan jangan dihalang atau "escapism" walau sedikitpun dalam pembentangan itu demi mencari tanda2 kebenaran...

Maka tiada alasan lagi kita tidak memperolehi kebenaran dengan jalan KAJIAN ILMIAH, PERBANDINGAN MENYELURUH, PEMERHATIAN SEMUA SUMBER2 DAN PENGHUJJAHAN MENCARI TITIK KEBENARAN SERTA SEGALA SEMPADAN2NYA.

ALLAH dengan izinNya pasti akan menemukan kita dengan kebenaran yang seringkali tersembunyi dan disembunyikan... Selamat menyingkap tabir demi kebenaran..
SALAAM.

No comments: